Kelio užtvarai

KONSTRUKCIJA

Per savo gyvavimo laikotarpį kelio užkardos savo esme mažai pasikeitė, tačiau labai pakito jų techninė pusė ir išorė.

Šiuolaikinės užkardos – tai automatinis prietaisas, valdomas nuotoliniu būdu.

Automatinės užkardos mechanizmas gali būti hidraulinis arba elektromechaninis.

Užkarda susideda iš elektros variklio, reduktoriaus, stabilizuojančios spyruoklės ir strėlės. Priklausomai nuo modelio, užkardos strėlė gali būti nuo 2 iki 12 metrų. Svarbi užkardos savybė yra atidarymo (uždarymo) trukmė, kuri, priklausomai nuo modelio, užima nuo 1,5 iki 10 sekundžių. Lietuvoje dažniausiai sutinkami šie kelio užtvarų gamintojai: CAME, BFT, NICE, FAAC, BENINCA, RIB, ROGER, SOMMER.

Automatinių užkardų pritaikymas:

  • Visuomeninės paskirties statiniai (bankai ir pan.);
  • Automobilių stovėjimo aikštelės;
  • Dideli prekybos centrai;
  • Pramoninės ir žemės ūkio įmonės;
  • Viešbučių kompleksai;
  • Geležinkelio pervažos.

Automatinių užkardų privalumai:

  • Patogus ir lengvas naudojimas;
  • Aukštas patikimumo lygis dėl naudojamos kokybiškos automatikos;
  • Sklandus veikimas intensyvaus naudojimo sąlygomis;
  • Galimybė įmontuoti į kontrolės ir prieigos valdymo sistemas;
  • Galimybė įrengti ribotoje erdvėje;
  • Galimybė naudoti objektuose, kuriuose netikslingai įrengti automatiniai vartai.

Ypatumai:

  • Automatinės užkardos užtveria nuo 2 iki 16 metrų pločio pravažiavimus ir išsiskiria savo greitu
    veikimu.

Papildomos galimybės

Automatinės užkardos leidžia išnaudoti daug papildomų galimybių, iš kurių verta išskirti šias:

  • Užkardos gali būti naudojamos, kai yra  taikomi aukščio apribojimai; tokiais atvejais naudojamos užkardos su sulankstoma strėle;
  • Užkardos gali turėti prietaisą, leidžiantį valdyti jų atidarymo ir uždarymo greitį;
  • Jei pravažiavimas labai platus, galima viena priešais kitą sustatyti dvi užkardas;
  • Užkardas galima valdyti prieigos valdymo sistemos įrenginiais, mygtukais, radijo bangų valdikliu
    ar kontrolieriaus pagalba;
  • Užkardos strėlė gali būti iš dešinės ar iš kairės pusės;
  • Vartų pavara užtikrinama elektros maitinimu, akumuliatoriumi arba rankiniu būdu;
  • Automatinė užkarda gali būti naudojama ir atšiaurioje aplinkoje; tokiu atveju jos strėlė gaminama iš specialių lydinių arba padengiama specialiais dažais;
  • Strėlės paviršius gali būti su apsauginiais antdėklais, signaliniu šviestuvu ar atšvaitais;
  • Jei reikalinga užkarda su ilga strėle, tikslinga naudoti apvalaus pjūvio strėlę, kad būtų sumažinta
    vėjo sukeliama apkrova;
  • Užkardos gali automatiškai užsifiksuoti kraštinėse pozicijose;
  • Ilga strėlė gali būti paremta atramomis iš priešingos pusės;

Užkardoje gali būti įmontuoti siųstuvai, kurie duos signalą sustabdyti strėlę ar pakeisti jos judėjimo kryptį, jei nustatys kliūtį strėlės judėjimo trajektorijoje.

Techninis aptarnavimas

 Kelio užtvarams būtinas periodinis (sezoninis) techninis aptarnavymas – servisas.

Vartų_rojus_BFT_MOOVI_30

BFT Moovi 30

Karties ilgis – 3m
Maitinimas – 230V
Variklio galia – 300W
Darbinė temperatūra nuo -20C iki +50C.

BFT Moovi 50

Karties ilgis – 5m
Maitinimas – 230V
Variklio galia – 300W
Darbinė temperatūra nuo -20C iki +50C.

Vartų_rojus_BFT_MOOVI_60

BFT Moovi 60

Karties ilgis – 6m
Maitinimas – 230V
Variklio galia – 300W
Darbinė temperatūra nuo -20C iki +50C.

Vartų_rojus_Came_G4000

Came G4000

Karties ilgis – 4m
Maitinimas – 230V
Variklio galia – 300W
Darbinė temperatūra nuo -20C iki +50C.

Vartų_rojus_Came_G6000

Came G6000

Karties ilgis – 6m
Maitinimas – 230V
Variklio galia – 300W
Darbinė temperatūra nuo -20C iki +50C.